24 février 2010

Posture du chat



J'ai eu mon second cours de Yoga. Ben j'adore ! Franchement je me sens super bien.

Je crois que c'est grâce en partie au prof, certaine postures demande de s'appuyer sur les mains, et ça j'ai du mal, et bien il m'a aidé à trouver une autre posture, à m'appuyer autrement ect... Et je n'ai pas eu mal du tout !


Je sais que ce n'est pas une méthode miracle et que chaque personne est différente, mais franchement, ça vaut le coup d'essayer !!

Yoga cat
I had my second Yoga class. I Love it ! I feel so good !

The fact that the teacher is really good helps a lot. Some postures need you to be on your hands, and it's a problem for me. So he helped me to find a good/another posture to avoid pain. And it works ! I don't feel anything !

I know it's not a miracle solution for everyone ans that everyone is different, but I believe it's worth to try it !

6 commentaires:

annie a dit…

Bonjour Jazzcat,
Je suis contente que vous voyez du progres avec le yoga. C'est tres important d'avoir un bon prof qui comprend les maladies et peut t'aider .
It's important that the teacher knows about our illnesses and can help you do the exercise with the least amount of effort to your joints. You seem to have found a good teacher. Did you like the episode of House? I don't remember the whole show and what the symptoms were, but they seemed to be symptoms that I didn't have or were extremely severe. I only remember the ending with the onion and then I had an AH HA moment because I usually do not have tears when I cut up onions or garlic!!!

Elizabeth Patch a dit…

Merci beaucoup de visiter mon blog sur ma journée SITS spéciaux. J'apprécie grandement vos commentaires! vous souhaitant bonne santé et de sourires

Debbie a dit…

I'm so happy that the instructor is helping you find positions that work for you. He must be good.

Jazzcat a dit…

Yes he is !! Yesterday I couldn't do a pose because you need to use your hands a lot. He doesn't force me to do it. He let me wait until we do another pose.
And I feel really good after the yoga class !

Eileen a dit…

Ohh, I miss yoga of much, it was getting a little $$$. I'm not disciplined enough to do it on my own {except a sun salutation routine} and I like being in class with other people. Yes, you do have a good teacher! Yoga is so individual and you know your body now better than ever! {I love this photo ~ I have to try and get my cats to do that!}

Nic Douille a dit…

Je ne fais pas de yoga... mais m'appuyer sur les mains, notament pour me relever est extrêmement douloureux ! C'est super d'avoir trouvé un prof qui permet d'avoir des différences et qui donne en plus des solutions !! Bonne continuation !